Hlavním cílem projektu je navržení a vytvoření vzdělávacích materiálů a nalezení vhodných postupů pro vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněných skupin v digitální oblasti. Projekt navazuje na předchozí projekt, jež nese název Tvorba webového portálu vzdělávacích aktivit podporujících rozvoj digitálních kompetencí. Tento projekt bude zaměřen na zpřístupnění dosavadních vzdělávacích materiálů pro žáky pocházející ze sociálně znevýhodněných skupin a bude rozšířen o nové vzdělávací materiály, které podpoří digitální gramotnost těchto žáků. Stejně jako v předchozím SGS projektu budou všechny vytvořené vzdělávací materiály publikovány na webovém portálu a zpřístupněny široké veřejnosti. Mimo jiné budou dané aktivity ověřeny v praxi. Cíle projektu úzce souvisí s disertačními záměry a diplomovou prací zúčastněných studentek.
Co to dezinformace jsou, jakou podobu mají, jak se šíří, jaké jsou jejich důsledky a proč se o nich musíme učit?
O čem je storytelling? Jak rozvíjí kreativitu u dětí? A jak (ne)zapojit digitální technologie hravě do výuky jazyků?
Spisovatel, vynálezce, nebo historická osobnost? Nechte děti tvořit a poznávejte, o koho jde.
Pixel art jako forma digitálního umění. Kdysi nedokonalá grafika, dnes rozvíjí kreativní myšlení. Jak na to?
Postopadesáté a stále dokola... Je důležité cítit se bezpečně, ale také pro to něco dělat.
Vytvořit si vlastní animovaný příběh? A ještě se vzdělávacím kontextem? Naprostá pecka!
Silná hesla, dvoufaktorové ověření, bezpečné procházení internetu a co ještě je důležité?
S digitálními kompetencemi úzce související autorská práva. Chceme tvořit, ale také svá díla chránit.
Má je každý... ale co vše je bezpečné a co bychom už sdílet neměli? Proč je důležité chránit svá osobní data?
Umíte správně komunikovat a jste ochotni spolupracovat? Jde vám to stěží? Chcete se rozvíjet?
Jak souvisí etiketa s netiketou? A vůbec. Jak se chováte na internetu vy? Rozlišujtete s kým mluvíte? A dodržujete nějaká pravidla?
Soubor aktivit vytvořený za účel rozvoje digitální kompetence Informační a datová gramotnost.
A zase jsou tady robotické včelky a programování. Tentokrát v podání tanečního vystoupení.
A zase jsme u toho „programování“. Naučíte se společně se včelkou číst a zapisovat kódy?
Najít cestu k cíli může být někdy obtížné. Zvládnete to? Zavzpomínáte na pohádky, které máte rádi?
Každé ráno se dívat do zrcadla, to by nám šlo. Jak ale princip zrcadla vůbec funguje?
Propojení komunikačních dovedností, storyboardu a robotických hraček je tu!